05 June, 2011

Kondo Part I

Kondo Part I
Kondo KSL-M7, KSL-M7 phono, KSL SF-Z and Ongaku


買了二手 Kondo Ongaku 已有一段日子,最近有個難逢的機會,痛定思痛下,購入了整套二手 Kondo KSL-M7。有人會說我瘋了,但我不介意,因爲聲音實在沒話説。在今天這個滿天叫價,每天都有山雞變鳳凰的時代,是個少有地具有獨門功夫,有真價值的品牌,非一般所謂名牌可比

我會慢慢開始寫我的 Kondo 體驗,但這篇是介紹一些其它我覺得不錯的文章。Kondo 雖然有名,但有關文章卻不多,我也希望在不久的將來我也貢獻一點。

臺灣的音響共和國是個有水準的網頁, 下面一些文章有全面的介紹及寶貴的技術上的資料:

日本 Kondo KSL-M7 前級
Kondo與Wavac初體驗
Kondo華麗銀之聲(一)Factory Tour 1
Kondo華麗銀之聲(二)Factory Tour 2

I recently bit the bullet (some say I have gone mad) and acquired a full set of Kondo M7 (line amp + separate phono) with the KSL SF-Z transformer. They perform miraculously , at a higher level than I imagined (even if I knew this setup well).

But this article is not the review yet. I'd like to introduce the Chinese reader to some worthwhile reports in the links above.

No comments:

Post a Comment